Saturday, November 15, 2014

KERANA SENGGUGUT BUAH PINGGANG ROSAK


        Salam sejahtera buat semua pembaca blog mamadanialdania. Saya doakan anda semua sentiasa berada dalam rahmat dan kasih sayang Allah S.W.T.
 
SENGGUGUT OH SENGGUGUT
 
Aduh!!Sakitnya
 
         Hari ni saya nak kongsikan dengan anda semua mengenai sakit senggugut. Senggugut ataupun PERIOD PAIN ini adalah penyakit wajib yang menyerang saya sejak zaman sekolah lagi. Zaman muda remaja gitu. Kadang-kadang takut rasanya hendak menunggu bulan berikutnya sebab tak sanggup nak hadap sakit senggugut ni. Masa zaman sekolah dulu saya tinggal di asrama dan pernah dilantik sebagai AJK Kesihatan untuk bantu mana-mana pelajar asrama perempuan yang sakit. Masa tu saya dibekalkan satu peti ubat yang penuh dengan ubat-ubatan. Antara ubat wajib yang warden akan bekalkan ialah Panadol Menstrual. Panadol ni adalah ubat yang paling banyak stok dalam peti ubat saya. Entah siapa yang memberi info selepas itu panadol ni kalau kerap diambil boleh menyebabkan mandul. Semua taknak ambil panadol tu dah. Wah begitu memandang masa depan betul kami dimasa tu walhal SPM pun tak habis lagi...hihihi.  
 
Panadol ini wajib diambil sewaktu senggugut menyerang
 
 SENGGUGUT ADALAH NORMAL BAGI KEBANYAKAN WANITA
  
           Masalah senggugut ini kerap berlaku pada mereka yang belum berkahwin. Tapi selalunya apabila sudah berkahwin dan melahirkan anak penyakit senggugut ini akan hilang kebiasaannya. Tapi ada juga yang terus mengalaminya walaupun selepas bersalin. Saya pula Alhamdulillah penyakit senggugut saya terus hilang selepas saya berkahwin dan melahirkan anak.


Emosi berubah secara tiba-tiba apabila diserang senggugut

Mohon pasangan ataupun ahli keluarga memahami emosi wanita yang diserang 
senggugut ini 
Perut akan rasa seolah-olah 'cramp' apabila sakit menyerang. Ada sesetengahnya  sakit hingga berguling-guling dan hanya mampu baring sahaja 
 
     KESILAPAN RAMAI WANITA LAKUKAN APABILA DISERANG SENGGUGUT
 
              Ramai wanita yang mengambil jalan mudah mengambil ubat penahan sakit untuk meredakan kesakitan senggugut ini. Mungkin dengan pengambilan ubat ini sahaja sakit mereka akan hilang walhal ramai yang tidak menyedari pengambilan ubat tahan sakit yang tidak terkawal ini boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang. Mungkin kalau diambil sesekali mungkin tidak menjadi masalah tapi kalau memang bergantung sepenuhnya pada ubat ini bagaimana pulak ye? Setiap bulan selama bertahun-tahun hanya ubat ini yang ditelan dan untuk kesan jangka panjang memang merisikokan buah pinggang untuk rosak.
 
PAIN KILLER yang sering diambil oleh kebanyakan wanita untuk meredakan
kesakitan akibat senggugut
 
Adakah kita nak buah pinggang kita, anak atau adik kita rosak ye? Buah pinggang bukan boleh ditukar ganti  takan umur masuk 40 tahun terpaksa pula melalui proses dealisis akibat buah pinggang yang sudah rosak.
 
MENGHILANGKAN SENGGUGUT SECARA SEMULAJI DAN SELAMAT
 
Saya rasa sangat bersalah kalau saya tak kongsikan ini dengan anda semua. Untuk remaja dan wanita yang mengalami senggugut ini ada produk selamat yang menggunakan bahan semulajadi tanpa  sebarang bahan kimia.
 
APA ITU GLA COMPLEX
 
 
 
Apa yang boleh saya kongsikan ialah sejak saya mengenali Shaklee, barulah saya sedar rupa-rupanya ada penyelesaian secara semulajadi kepada kebanyakan masalah kesihatan termasuk senggugut yang sering dialami oleh kebanyakan wanita dan kita boleh mengurangkan kebergantungan pada ubat-ubatan yang kebanyakannya berasaskan dadah.GLA Complex (Gama Linolenik Acid) yang sangat berkesan, In Sha Allah.Lagipun apa yang sangat penting GLA Complex daripada Shaklee ini tidak mempunyai perisa, pemanis, warna atau sebarang pengawet tambahan. Ia selamat kerana betul-betul semulajadi.Syukur Alhamdulillah dah ramai wanita yang menggunakan GLA dan terbukti dapat menyelesaikan bermacam-macam masalah berkaitan hormon seperti senggugut (period pain), haid yang tidak teratur, masalah kesuburan wanita, fibroid dan cyst.
 
TESTIMONI PENGGUNA GLA COMPLEX
 
 
TESTIMONY 1

 
TESTIMONY 2

 

TESTIMONY 3
 
 


 TESTIMONY 4
 
 

TESTIMONY 5



TESTIMONY 6
 
 
          Suka saya mengingatkan sekali lagi kepada anda semua, elakkan anak anak atau adik adik kita makan ubat berasaskan DADAH kerana ia akan MEMBEBANKAN BUAH PINGGANG mereka untuk jangka masa panjang. Kalau sebelum ni kita tak tahu semua ni dan pastikan kita tak melakukannya lagi demi kesejahteraan kesihatan dimasa depan. Cuma hari ini, selepas saya berkongsi semua ini saya harap sangat-sangat agar anda semua dapat belajar sesuatu.


Dapatkan GLA untuk diri sendiri, anak atau adik perempuan anda hari ini...

Jika anda rasa berminat untuk mengetahui lebih detail mengenai GLA Shaklee ini, anda boleh menghubungi saya pada nombor telefon di bawah. Jangan risau, anda utarakan masalah anda itu kepada saya dan saya akan berikan konsultasi terbaik secara PERCUMA kepada anda.


Jika anda rasa entry ini bermanfaat untuk orang lain, mohon anda click button LIKE di bawah dan SHARE entry ini dengan rakan-rakan yang lain. Mungkin satu KLIK LIKE daripada anda dapat 'menyelamatkan' nyawa orang lain. Terima kasih.
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
 

Hubungi Helniza bt Saruddin untuk:-
FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE


HELNIZA BT SARUDDIN
Shaklee ID : 1169494
012-5674034 (Call, SMS, WhatsApp)

joe_ieza@yahoo.com


Apa Komen Anda

0 comments:

Post a Comment